Verzending & bezorging
UPDATE: Grote drukte door de actualiteit / media-aandacht voor noodpakketten
Op dit moment is het ontzettend druk door de actuele extra aandacht voor het voorbereiden op calamiteiten. Dit zorgt ook voor slechte verkrijgbaarheid van veel artikelen waaronder de noodpakketten.
Het kan nu zomaar 3 tot 6 dagen langer duren voor je bestelling bezorgd wordt. We doen ons uiterste best om zoveel mogelijk bestellingen te kunnen versturen op een dag.
Voorraadfouten
Artikelen raken momenteel uitverkocht, hierdoor komen ook heel incidenteel voorraadfouten naar boven, veroorzaakt door o.a. inpak- en telfouten uit het verleden. Het kan dus in sporadische gevallen zijn dat we je moeten teleurstellen dat een bepaald artikel toch niet aanwezig blijkt te zijn, ook al stond er in de webwinkel dat er nog wél voorraad van was. We kunnen dan in overleg het aankoopbedrag voor dat artikel terugstorten, eventueel een artikel nasturen of zelfs de hele order annuleren als dat de wens is.
Wij vragen je dus om momenteel rekening te houden met vertragingen in de levertijden, voorraadfoutjes en lege planken.
Onze excuses voor het eventuele ongemak.
-------------
Noodzaken verzendt alleen binnen Nederland en België.
Gratis bezorging
Boven de € 75,- wordt je bestelling gratis bezorgd binnen Nederland.
In België wordt je bestelling gratis bezorgd vanaf € 99,-.
Bijdrage in verzend- en administratiekosten:
Nederland (gratis verzending vanaf € 75,-)
€ 6,95 (pakketpost)
€ 6,95 (afleveren op PostNL pakketpunt)
€ 4,95 (brievenbuspakketje - geldt voor een beperkt aantal producten)
België (gratis verzending vanaf € 99,-)
€ 7,95 (pakketpost)
Brievenbuspakket-tarief € 4,95 (alléén binnen Nederland)
Sommige artikelen kunnen met de brievenbuspakketje. Wanneer je alleen dat artikel bestelt is de bijdrage in de verzend- en administratiekosten €4,95 binnen Nederland.
Uitzonderingen wanneer het brievenbusposttarief niet geldt:
- Bestel je naast zo'n brievenbus-item ook een artikel dat niet door de brievenbus past, en met de gewone pakketpost mee moet, dan gelden weer de standaard verzendkosten.
- Ook wanneer je meerdere brievenbuspost-artikelen bestelt, of een groter aantal van één brievenbus-item in het mandje legt, worden de standaard verzendkosten berekend. De bestelling zal dan per pakketpost verzonden worden i.p.v. brievenbuspost. Dit zie je vanzelf in de winkelmand wanneer je artikelen toevoegt of aantallen verhoogd of verkleind.
Levertijden
Noodzaken is voorraadhoudend en kan dus bijna alles direct vanuit het eigen magazijn in Enschede verzenden. Als iets niet op voorraad is, staat dat vermeld op de productdetailpagina en kun je het in de meeste gevallen ook niet bestellen.
Wij proberen je bestelling binnen 1-2 werkdagen bij je te bezorgen. Dit is afhankelijk van de gekozen betaalmethode, welke dag het is en/of de voorraadstatus van een artikel. Wanneer je op werkdagen vóór 18.00 uur bestelt, heb je over het algemeen de volgende dag je bestelling al binnen. Bestel je na 18.00 uur dan gaat de bestelling de eerstvolgende verzendmogelijkheid met de pakketdienst mee. Heb je gekozen voor vooruitbetalen dan zal de bestelling pas verzonden worden nadat wij de betaling hebben ontvangen.
Artikel niet op voorraad? Vertraging in de levertijd
Als je bestelling niet binnen 5 werkdagen uitgeleverd kan worden, word je hierover z.s.m. geïnformeerd. Als de leveringstermijn meer dan 30 dagen zal bedragen mag je de bestelling natuurlijk kosteloos ontbinden. Eventuele gedane betalingen worden in dat geval binnen max. 7 dagen na kennisgeving terugbetaald.
Geen deelleveringen
We streven er naar om alles in één zending te versturen. Deelleveringen worden alleen na overleg, en in bijzondere gevallen gedaan.
Bestelling zelf afhalen in Enschede
Het is mogelijk je bestelling zelf af te halen in Enschede. Zodra de bestelling voor je klaar staat nemen wij telefonisch of via de mail contact met je op voor een afspraak. Het is puur een afhaalmogelijkheid.
Werkwijze pakketbezorging
Alle bestellingen worden met aandacht behandeld, goed verpakt verzonden met PostNL of DHL en bezorgd op het opgegeven afleveradres. De zending zal door de pakketbezorger tijdens de normale pakketbezorging bij je worden aangeboden.
Ben je niet thuis tijdens de bezorging?
Standaard wordt een pakket ook bij de buren aangeboden wanneer je niet thuis bent. Wil je dit persé niet, kies dan voor bezorging op een PostNL- of DHL-afhaalpunt, dat is ook nog eens iets goedkoper.
Lukt dat niet dan zal de bezorger op een later tijdstip jouw zending voor een 2e maal aanbieden. Indien je ook de 2e keer niet thuis bent, zal de bezorger een bericht achterlaten met informatie waar je de zending dan kunt ophalen. Vergeet je legitimatiebewijs niet mee te nemen wanneer je het pakket afhaalt op het afhaalpunt.
NIEUW: Bezorgen op een afhaalpunt
Sinds kort kun je je bestelling ook laten afleveren bij een afhaalpunt. Op dit moment kun je daarbij kiezen uit de drie dichtstbijzijnde afhaalpunten van PostNL. In de toekomst zal het mogelijk worden om ook andere afhaalpunten te selecteren.
Afhaal-tip: de checkout toont op basis van de opgegeven postcode de drie dichtstbijzijnde afhaalmogelijkheden. Wil je je pakket vlak bij je werk ophalen, geef dan het adres van je werk op zodat er drie afhaalpunten dichtbij je werk getoond zullen worden.
Verpakking, tape & etiket
Bestellingen worden verpakt in standaard dozen, brievenbusdoosjes of bubble-enveloppen zonder bedrukking. Ook de gebruikte tape is blanco. Alleen op het verzendlabel zal 'Noodzaken' als afzender vermeld staan.
Track & Trace code
Op het moment dat wij je bestelling voormelden bij de pakketdienst ontvang je per email een verzendbevestiging van Noodzaken. Hierin tref je een Track & Trace code aan waarmee je de bestelling kunt volgen. Je kunt deze code invoeren op de site van de PostNL/DHL waarna je precies kunt zien waar jouw bestelling zich bevindt en wanneer deze naar verwachting bij je wordt afgeleverd.
Belgische ondernemers opgelet: géén intracommunautaire leveringen mogelijk
Wanneer je vanuit België als bedrijf een bestelling plaatst leveren wij dit met de Nederlandse BTW. Ook al geef je later of tijdens het bestellen een VAT/BTW-nummer door. Wij zijn niet verplicht deze regeling toe te passen en doen dit dus ook niet, ook niet op verzoek. De reden is dat wij nauwelijks aan ondernemers buiten Nederland leveren, en niet met extra administratieve rompslomp, zoals een aparte aangifte voor intracommunautaire leveringen, opgezadeld willen worden. Je kunt de factuur dus als 0% factuur ten laste van de winst in de boekhouding invoeren.
Noodzaken verwerkt bestellingen tijdens openingstijden vóór 18.00 uur, op de volgende dagen:
Je plaatst je bestelling op: | Bestelling wordt verwerkt op: | Bezorging op: |
maandag (vóór 18.00 uur) | maandag | dinsdag |
dinsdag (vóór 18.00 uur) | dinsdag | woensdag |
woensdag (vóór 18.00 uur) | woensdag | donderdag |
donderdag (vóór 18.00 uur) | donderdag | vrijdag |
vrijdag (vóór 18.00 uur) | vrijdag | zaterdag |
zaterdag | maandag | dinsdag |
zondag | maandag | dinsdag |
Retourneren
Ben je niet tevreden of heb je spijt van je aankoop? Dat kan natuurlijk gebeuren.
Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Dit kan met het contactformulier, per e-mail of telefonisch. Je hebt na annulering nog eens 14 dagen de tijd om je product retour te sturen.
Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen gecrediteerd, als je de artikelen in goede staat en ongebruikt retourneert.
Alleen de kosten voor het terugzenden naar Noodzaken zijn voor je eigen rekening.
Als je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product, met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en ongeopende verpakking, aan Noodzaken geretourneerd worden.
Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten.
De wet kopen op afstand, waaronder dit recht van retour valt, geldt alleen voor consumenten. Een bedrijf (ook een eenmanszaak) kan dus geen gebruik maken van dit recht. In bepaalde gevallen willen wij hier best een uitzondering op maken. Neem dan even contact op met ons.
Uitzonderingen die niet geretourneerd kunnen worden
Waterfilters zijn hygiëne-artikelen en kunnen in principe niet geretourneerd worden, zodra een verpakking geopend geweest is of een zegel verbroken is. Jij wilt zelf ook niet een door iemand anders teruggestuurd waterfilter ontvangen. Daarvoor is schoon water en het vertrouwen dat je wilt hebben in je waterfilter te belangrijk. Heb je de verpakking niet geopend dan is retourneren van je waterfilter in overleg mogelijk.
Aandachtspunten retourzendingen
- Noodzaken accepteert alleen voldoende gefrankeerde en goed verpakte retourzendingen.
- Noodzaken behoudt zich het recht voor een retourzending te weigeren of slechts een gedeelte van het factuurbedrag te crediteren wanneer:
- de originele verpakking ontbreekt of beschadigd is
- het product zichtbaar gebruikt en/of beschadigd is. - Retourzendingen zonder aankoopbewijs worden niet in behandeling genomen tot een (kopie) aankoopbewijs is geleverd.
Adres voor retourzendingen
Noodzaken
T.a.v. retouren
Reitzstraat 25
7551GN Hengelo